KENAL PASTI ANDA SEORANG GRADUAN UITM?

Baru baru ini tular mengenai isu penjualan ijazah dari 2 universiti awam dan swasta di media-media tempatan. Lantas menyedari perkara itu anda boleh menyemak status anda mahupun pekerja yang memohon pekerjaan dari anda jika mereka adalah seorang graduan dari Universiti berkenaan. Misalnya jika seseorang itu graduan di UITM anda boleh menyemak dengan ke laman web:

www.uitm.edu.my 

dan akan di bawa ke pautan di bawah

5B6C633F-BAE8-453F-B8EB-EDE76532F8AB

kemudian akan dipaparkan pautan di bawah. Anda boleh menyemak dengan memasukan no kad matrix anda kalau kau ingat la, no kad pengenalan atau nama penuh anda …. maka akan keluarlah segala rekod berkenaan

5439484F-6548-4E5C-A7C7-57C0A64B7638
Ok so diploma abang dan ijazah adalah tulen macam abang 😄

So lepas ini majikan di luar sana tak perlu laa risau ya. Anda aku rasa sekarang ni kebanyakan majikan tak pandang sangat akedemik ni yang penting pengalaman aku rasa laa. Tapi penting jugak pelajaran ni bagi memastikan berapa tangga gaji permulaan yang kau harus dapat. Jangan memilih kerja uolsss.

#KitaSamaSamaKongsi

SETAHUN SEKALI BERJUMPA

Nak tanya korang dalam setahun berapa banyak kali korang jumpa kawan kawan sekolah/universiti kira kira macam majlis reunion la tak kesah la majlis besar ke majlis kecik ke atau terjumpa di kenduri kawen hahahahaa.

Tapi tak kesah la kan berapa banyak kali berjumpa ke tapi yang penting hubungan tu tak putus begitu sahaja. Macam aku jugak la setahun sekali ja dapat berkumpul ramai-ramai macam ni untuk batch aku semasa di Uitm Kedah. s yelaa ade yang duduk KL boleh la jumpa yang duk jauh susah sikit la.

IMG_0389

Bila berjumpa je haaa ade yang dah kawen ade yang dah beranak pinak dah. Mula sorang lepas tu berdua kini bertiga. Al kisahnya hahahahaha.  Baru baru dapat la peluang berjumpa dengan dorang ni. Majlis berbuka puasa di Pusat Alumni UM first time jugak datang sini. Meriah. So rata-rata memang semua dah dimiliki dan memiliki aku je yang solo.. eh solo ke hhahahahahahahahah.

IMG_0392

Thanks semua !! Jumpa lagi next reunion =)